Those lovely people...

mandag den 19. december 2011

DIY - eller noget...

Kære læsere,


I dag mødte jeg i skole og trodsede den onde vinter-sygdom. Vi skulle i de to første timer spise morgenmad og hygge - derefter kommer tre af mine veninder hen til mig, og trækker gaver frem, lidt overrasket var jeg. Af den ene fik jeg 100,- til Monki, fordi hun ved jeg ælsker den butik! Og af den anden fik jeg Scrabble, fordi jeg har plapret løs om hvor meget jeg spiller det på min iPod, og hvor meget jeg kommer til at spille det på min iPhone(JA! JEG HAR FÅET EN IPHONE :O). Mit hjerte smeltede, virkelig. Jeg blev så rørt over, at de havde besværet sig med at finde noget som jeg ville kunne lide... Jeg blev så glad, men samtidig også sådan lidt "jamen, jeg har jo ikke noget til jer?". Men i dag har jeg så fundet noget til dem begge - og jeg tror de kommer til at lide det.. Jeg har de fedeste venner - i love them!


Det jeg så fik tiden til at gå med efter skole var en kreativ ide jeg havde fået mig, og jeg er aldrig kreativ(med tryk på aldrig). Men jeg kan tydeligt huske tiderne med min bedsteven fra børnehave klassen, hvor vi dryppede lys sammen med hans familie - og det ville jeg da gøre igen. 
- Her er så hvordan man skal gribe det an:


Du skal bruge:


En plastic skål - men man kan også bruge et krus, en plastic skål er blot nemmere at rengøre og erstatte, hvis noget går galt. :)


En masse stearinlys stumper - gamle stearinlys hvor der stadig er bunden tilbage. Dem har dine forældre nok liggende et eller andet mærkeligt sted :)


Og så skal man blot et stort stearinlys som man kan tænde de små stumper med. Så skal man holde det tændte stearinlys skråt over skålen med vand så flammen smelter stearinlyset, og derved drypper stearinen ned i vandet og bliver hårdt da vandet er koldt. Det bliver ultra flot - og jo flere farver jo pænere! :) Så er det bare om at komme i gang! 

Her er resultatet:




Sådan ser den ud nedenunder -



Og sådan oven på - jeg havde så valgt at lave et hjerte for hyggens skyld. Men du kan jo også lave bogstaver, stjerner osv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar