Those lovely people...

tirsdag den 13. september 2011

Matematik... Arg!

Jeg har det sådan med matematik: Jeg har det forholdsvist nemt med faget, hvilket er kommet af at jeg tog mig gevaldigt sammen i 7. For i 7. kunne jeg hverken gange eller dividere, hvilket jeg føler lyder som om jeg er snot dum. Men jeg har bare aldrig lært det! 


Jeg har aldrig haft en lærer, der satte sig ned med mig for at forklare mig hvordan man gangede og dividere, hvilket jo er pærelet nu, hvor jeg kan det. Sagen er den, at jeg har haft lige omkring en trillion forskellige matematik lærer, og den nye har troet at den gamle havde lært os alle de basale matematik "færdigheder", hvilket har gentaget sig gang på gang, så jeg har ikke lært det. Jeg endte så med, at spørge min storebror om hjælp, fordi han skal til at læse til matematik lærer - en ret god hjælp ville jeg mene. Han lærte mig så hans måde at gange og dividere på, der er jo en del forskellige måder. Men grundlaget er det samme, bare det giver det samme resultat er det fint nok. 


Og en anden grund til manglen på færdigheder i 7. er også at de forskellige lærer har forskellige metoder, og de mener at deres metode er den eneste rigtige = vi skulle hele tiden lære forskellige metoder.... Men jeg nu endelig styr på det hele: plus, minus, gange, dividere, brøker, ligninger, kordinatsystemer, algebra, geometri... Hele moleviten! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar